Refund policy

Retur
Vi förstår att köpa produkter online kan vara svårt eftersom du inte ser den fysiska produkten. Det är därför vi har en 14 dagars öppen köppolicy. Efter 14 dagar kan vi inte erbjuda dig en återbetalning.
 
För att få en retur måste ditt föremål vara oanvänt och i samma skick som du fått det. Det måste också finnas i originalförpackningen.

Köparen är ansvarig för att betala eventuella fraktkostnader för den returnerade produkten. För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller inköpsbevis.
 
Skicka din retur till:
Elite Group Sverige AB
Ö Järnvägsgatan 7
56241 Taberg
 
Om du har frågor angående retur av varor, vänligen maila oss på info@elitegroup.se

Återbetalning
När din retur är mottagen och inspekterad skickar vi dig ett mail för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på ditt bidrag.
 
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom en viss mängd dagar. Vi kan inte återbetala till ett annat konto än det konto där betalningen gjordes från.
 
Sena eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått en insättning ännu, kolla först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Därefter kontakta din bank. Det är ofta en viss behandlingstid innan ett bidrag läggs ut.

Byta
Vi ersätter endast artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut det för samma sak, skicka oss ett mail på info@elitegroup.se
 
Fel eller skadade föremål
När det gäller eventuella återvinningar följer Elite Group den svenska lagen "Konsumentköplagen" (besök www.konsumentverket.se för att lära dig mer).
 
Frakt
Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera ditt föremål. Beroende på var du bor, kan leveranstiden för byten vara olika.
 
Om du skickar varor över ett värde av 1000kr, bör du överväga att använda en spårbar fraktservice eller köpa försändelser. Vi garanterar inte att vi kommer att få ditt returnerade objekt.
 
Returnerar när du betalar med Klarna
När din returnering har slutförts får du en uppdaterad faktura från Klarna.
Du får ditt bidrag från Klarna inom 5-10 arbetsdagar till ditt valda konto.
Om du har några frågor om ditt Klarna-konto, vänligen kontakta Klarna Kundtjänst.
 
I händelse av tvister
Vid eventuella tvister kommer vi att följa rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden.