KÖPINFORMATION

KÖPVILLKOR

Lagd beställning hos inovi.se innebär ett samtidigt accepterande av våra försäljningsvillkor. Samtliga priser på inovi.se är inkl moms. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år. 

Ett beställningserkännande skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-postadress för att få information om eventuell delleverans, förseningar etc. Är en beställd vara försenad kan du kontakta oss för en delleverans, så du kan få eventuella andra beställda varor skickade direkt eller varan utbytt mot en annan. 

 

BETALNINGSALTERNATIV

Fakturabetalning

Betalning mot Klarna faktura med 30 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter.

Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 29 kr samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.

För Klarnas villkor vid Fakturabetalning, klicka här.

Delbetalning

Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.

Kortbetalning

Säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.

Klarna Direkt

Med Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos Klarna och registrera ditt konto.

För mer information besök klarna.se


ÅNGERRÄTT

Som kund har du rätt att ångra och returnera korrekta leveranser inom 14 dagar från det att du eller ditt bud tagit emot varan enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. 

Ångerrätt gäller inte för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.
Är du osäker på om varan du köpt berörs av detta undantag ber vi dig kontakta vår kundservice via info@elitegroup.se.  

Inovi skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Besked om att du önskar nyttja ångerrätt skall mailas till oss på info@elitegroup.se. Returer får inte skickas som postförskott. Varan ska vara skickad till oss inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill nyttja din ångerrätt, och ska göras enligt instruktioner du får av oss. Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Notera kolli/Sändningsnummer och spara kvittot. 

Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas, kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram, den går att ladda ner här på Konsumentverkets hemsida (öppnas i nytt fönster) eller direkt via denna länk https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/standardmall-information-om-angerratten-2021-konsumentverket.pdf.

Använd en tjänst avsedd för leverans till företag, så paketet inte går till ett ombud.
Om du önskar kan vi skapa en retursedel åt dig där returen är betald. För detta tar vi ut en avgift på 149kr.

Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 14 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan.

Om varan är använd eller förändrad mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Varan behöver alltså returneras i det exakta skick som den mottogs. Kan varan inte returneras på detta sätt behöver du omgående kontakta Kundservice på info@elitegroup.se som bedömer om en retur kan göras. 

Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras. Detta gäller även presentkort på köpet. Är presentkortet använt dras den summan från den som återbetalas. 

Returfraktkostnaden vid Ångerrätt bekostas av kunden. I de fall Inovi skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Inovi inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.

Mindre försändelser skickas enklast som brev eller paket till vårt lager, använd en tjänst avsedd för leverans till företag så paketet inte går till ett ombud. 

Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning. 

Returadress:
Elite Group Sverige AB
Idrottsgatan 8
33331 Smålandsstenar


REKLAMATIONER

Om vi levererat en produkt som är defekt ber vi dig kontakta oss inom fem dagar från det att varan mottagits för att hjälpa dig att lösa problemet. Detta gäller även emballage om varan i fråga är en säkerhetsprodukt eller på annat sätt en känslig produkt. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. 

Skicka ett mail till info@elitegroup.se med ditt ordernummer, en utförlig felbeskrivning och vid instruktion bilder och/eller filmklipp som visar felet.

Reklamationsrätten gäller fabrikationsfel. D.v.s. ett fel som uppstått vid tillverkningen och som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel. Detta betyder att solblekning, missfärgning, rost och punktering endast går att reklamera inom fem dagar från det att varan togs emot.

Reklamationsrätten gäller inte fel som orsakats av slitage eller brist på underhåll och service.

Vid en av Inovi godkänd reklamation åtgärdar vi felet eller byter ut produkten mot en ny.

Reklamationsrätten gäller inte om kunden själv åtgärdat eller låtit åtgärda felet utan att Inovi godkänt detta. Reklamationsrätten gäller inte om Kund orsakat felet. 

Om någon vara saknas i en leverans ska Inovi meddelas om detta inom fem dagar från det att försändelsen togs emot.
Om du upptäcker en skada på ditt paket när du hämtar ut det, ska det anmälas direkt på utlämningsstället. Transportskador täcks inte av varans garanti, utan ersätts av fraktbolaget.

Inovi tillhandahåller inte, eller står för kostnaden för emballage men vi står alltid för eventuell fraktkostnad vid en godkänd reklamation.

När vi eller våra leverantörer skickar en ersättningsvara eller en ersättningsdel försöker vi välja det fraktsätt som är lämpligast men det är inte säkert att det blir samma som vid beställningstillfället. Notera att reklamationsrätten gäller för ursprunglig köpare, och inte längre gäller vid eventuell vidare försäljning. 

Inovi kan behöva kontrollera varan om felet inte kan uppvisas enligt instruktioner från Kundservice. Villkoren för felsökningen får du av oss per e-post. Kan Inovi påvisa ett produktionsfel godkänns reklamationen, och felet åtgärdas utan någon kostnad för Kund. Kan Inovi inte påvisa ett produktionsfel sänds varan i retur, vanligtvis mot en avgift vilket kommuniceras i villkoren som Kundservice sänder per e-post. 

I de fall Inovi skickar reservdelar eller ersättningsvara till kund går denna till beställningsadressen om konsument inte meddelat annat. 

I de fall Inovi skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Inovi inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör.

 

OUTLÖSTA BESTÄLLNINGAR

Ej avhämtade paket - vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 199: - om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 7-14 dagar innan den returneras till oss. 

 

TVIST

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, du hittar kontaktuppgifter till ARN på deras hemsida www.arn.se. Postadressen är ARN Box 174, 101 23 Stockholm (om du skickar rekommenderad post ska den adresseras till ARN och inte till en specifik handläggare). Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SV.

Orderbekräftelse är inte ett kvitto

Inovi förbehåller sig rätten att ej ingå i avtal och transaktioner med kunder där vi har identifierat ett onormalt köpbeetende gällande missbruk av returer, upprepat påstått saknade varor, misstänkt bedrägeri, flertalet ej uthämtade ordrar, trakasserier av anställda på bolaget eller vid misstanke att kunden kommer agera återförsäljare av beställda varor. 

Kunden blir i dessa enstaka fall kontaktade av Inovis kundservice. 

 

GARANTI

Inovi ger alltid 6 månaders garanti som gäller fabrikationsfel. Dvs ett fel som uppstått vid tillverkningen som skiljer varan från en likadan tillverkad utan fel. 

Om det är ett fabrikationsfel på produkten kommer vi i första hand att reparera den och i andra hand att ersätta den med en ny vara. 

  • Garantin gäller Inovis kunder och upphör då varan bytt ägare.
  • Inovi tillhandahåller inte, eller står för kostnaden för emballage.

Kontakta vår kundservice på info@elitegroup.se om Du vill åberopa garanti eller behöver service på en produkt som köpts hos oss.

 

 

KAMPANJER OCH ERBJUDANDEN

Kampanjpriser och erbjudanden gäller endast köp gjorda under den tid kampanjen eller erbjudandet gäller. Om du inte har fått en bekräftelse på din beställning eller har problem att slutföra ditt köp ber vi dig kontakta oss per mail under kampanjtiden. Kampanjpriser kan inte kombineras med rabattkoder eller andra erbjudanden.

 

FÖRLOSSNINGSGARANTI

Inovi har förlossningsgaranti på alla produkter. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum. Garantin innebär att du har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra. Vid tillämpande av förlossningsgarantin skall produkterna vara oanvända och du skall kunna visa ett läkarintyg.

 

PERSONUPPGIFTER

I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med apoteksdatalagen och dataskyddsförordningen.

Informationen du lämnar om dig själv används av Inovi och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. 

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

 

COPYRIGHT

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, loggor, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara tillhör Inovi och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

 

FEL

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i informationen på sajten och förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Inovi reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder kan skilja sig något ifrån verkligheten och att viss produktinformation inte är slutgiltig. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, felaktiga tekniska specifikationer samt för slutförsäljning eller uppenbara prisfel. Vi förbehåller oss rätten att korrigera och annullera felaktiga ordrar. 

 

FRÅGOR 

Om du har några frågor om våra köpvillkor är du naturligtvis välkommen att kontakta oss per mail info@elitegroup.se.

Notera: Ifall du kontaktar Kundservice inom kort tid från det att du lagt en order hos oss, kan beställningen eventuellt komma att fördröjas då den behöver hanteras manuellt.